Pagina's

3 maart 2013

GEWICHTIGE POST



Gisteren wilde Erwin graag naar Friesland, hij had een
mooie oude looplamp op Marktplaats gezien.

Bij een wat oudere dame in Surhuisterveen, versturen
 kon niet, daar had ze geen verstand van,
bij belangstelling 'even' ophalen.

Ondanks dat ook wij in het Hoge Noorden wonen, zou
 het heen en terug toch nog 'even' 100 km zijn.

Toch wel een heel eind om alleen maar een looplamp
 te halen, hoe mooi ook ( kom ik nog op terug ) 

Dus via de computer gezocht naar leuke adresjes in die buurt .

Er was een vlooienmarkt in Burgum, ik zou er niet weer speciaal
voor heen gaan, toch vonden we daar een oude
zinken ton en nog wat stoere items.

Namelijk een aantal gewichten, dat leek me al een tijdje leuk
 en nu liep ik zomaar tegen vijf mooie exemplaren op.

De rit voor die mooie looplamp, met een práchtig houten
 handvat trouwens, was al een beetje meer de moeite
 waard. ( kom er nog op terug )


*****


Op naar het tweede adres in Burgum :


Stoer Yn Hout (klik)


Leuk adres, met stoere meubels en accessoires.

Een zelf gemaakte keuken met natuurstenen wasbak,
gestucte wanden in mooie grijstinten waardoor
ik ideeën opdeed voor  onze badkamer.

De eigenaresse was ontzettend aardig, later tijdens een gesprek ,
bleek ze mijn blog zeer regelmatig te bekijken, ik behoor
tot één van haar favorieten ( nou jaaah ..)

Ook vonden we daar twee prachtige industriële plafondlampen.
Hier waren we al een tijdje naar op zoek maar
hadden ons er op ingesteld dat we daarvoor
wat verder moesten rijden .









En toen was het tijd om de práchtige looplamp met stoer houten
handvat te gaan halen bij de dame in Surhuisterveen.

Niet al te duur en de foto niet zo heel duidelijk maar
daar keek Erwin wel door heen ;-)

Om een lang verhaal kort te maken, het houten handvat
bleek van kunststof te zijn in een wat bleekoranje
kleur, gemakkelijk te verwarren met mooi
verweerd hout ( zegt Erwin nog steeds )

De dame was erg aardig en zei nog met klem dat de lamp het
erg goed deed, haar man was stukadoor en er erg zuinig
op geweest . Na enige uitleg van onze kant, begreep
ze uiteindelijk wel dat wij hem wilden
 gebruiken als sfeerlamp en dat dit
dus niet de bedoeling was .


Zo hebben we dus geleerd om in elk geval beter door te
vragen voordat we ergens op af vliegen, dit om
teleurstellingen te voorkomen.

Aan de andere kant is het ook zo dat we dan niet de spullen
hadden gevonden waar we nu mee thuis kwamen en
hadden we zomaar een leuk adres gemist.

En zo blijken de onverwachtse dingen in het
leven soms het leukst uit te pakken...


*****




Hieronder één gewicht van de vijf, deze is terecht gekomen
bij de fles met daarbij de gietijzeren Theresia die
ik al een tijdje had maar ergens anders stond.













Drie gewichten, oplopend in grootte en gewicht, kwamen op de 
vensterbank in de keuken terecht bij de ronde broodplanken, 
ik vind het een nog stoerder geheel zo.













Het laatste gewicht heeft een heel andere vorm en vond ik wel mooi
passen bij de laden-kast met de oude drukletters in de laatjes.













Naast de kast staat ook iets met veel gewicht, namelijk de oude 
schoenleest met een zware gietijzeren voet eraan.










Dit was dus zomaar een zeer gewichtige post op deze zondagmiddag .


Hartelijke groet Gea