Pagina's

17 maart 2014

BEL IN DE GANG


… en dan bedoel ik niet een deurbel maar de oude koeienbel.
Ik zou namelijk, zoals beloofd in de vorige post,
laten zien waar die is terecht gekomen.


Alhoewel een deurbel ook wel handig zou zijn want
die hebben we met de komst van de nieuwe deur
2 jaar geleden, nog steeds niet aangeschaft.


Ik kan gewoon geen leuke vinden, ik wil niet 
zo,n plastic gevalletje op het kozijn en 
 Erwin wil geen klopper.


Dus tikken mensen gewoon op het raam of komen 
achterom en dat vinden we ook prima hoor.


Misschien kan ik deze bel aan een haak naast de 
deur hangen, kunnen ze daar mee rammelen ;-))








Maar de koeienbel hangt nu eerst aan de grote kuifspiegel.
Deze was eerst bruin maar hebben we al vrij snel
zwart geverfd omdat we dat mooier vonden.








Op de zijkant van de meterkast hangt al een hele tijd een
oud deksel-rek met daarop de achterkant van twee 
emaille plaatjes en een metalen visvorm.











Rechts naast de spiegel staat een oude paspop met ook een 
oude band om haar hals met kleinere bellen.









Stoer vind ik ook de oude zwart verweerde legerhelm
 die ze op haar hals heeft zitten.









Ik vind de koeienbel wel weer een leuke aanvulling erbij.
Niet veel kleur maar al met al wel een stoer en 
sobere sfeer zo in de gang.



Fijn begin van deze nieuwe week !

Hartelijke groet Ge


16 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Gea,
De koeienbel maakt het plaatje van je hal wel af zo... staat heel erg mooi bij elkaar. Weinig kleur zeg je dan, maar volgens mij is het helemaal geen kleur, helemaal a la Gea... toch?
Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

inge van der sanden zei

Ik vind het er heel stijlvol uitzien, zo met de mooie sobere kleuren...meer heeft het niet nodig.
Fijne Week Gea.

Groetjes,
Inge, my choice

De Witte Lanteern zei

Helemaal top, echt Gea-style! Hoewel het sobere kleuren zijn, geeft het heel veel sfeer en warmte. En ook nog eens prachtig op foto gezet. Genieten!
Liefs, Peetje

het Moonhuis Monica zei

Onze deurbel doet het al jaren niet meer en inmiddels weet iedereen dat ze op de deur moeten kloppen.
Zo'n koeienbel heb ik ook, die hangt hier aan de zijkant van de keukenkast, alleen de bel is meer koper, maar dat staat hier in huis wel mooi.
Mooi geheel zo bij elkaar!!

Liefs Monica

hhuis zei

Mooie spullen zeg!! Ik volg je graag.

Anneke zei

Ja mooi die koeienbel. Weet je dat ik er ook een gehad heb in de gang. En iemand vond hem zo mooi dat die dacht ga je weg of ik pak je weg. Nou hij ging niet vanzelf weg. Die iemand (wie o wie) heeft hem meegenomen. Jammer hoor.
Liefs Anneke

Gerry zei

Staat mooi Gea, de bel aan de spiegel.
Past mooi in het geheel.
Zou buiten ook een mooi object zijn, maar hoe zorg je ervoor dat hij dan illegaal niet meegenomen wordt?
Maar dit is een mooie plaatje!

Lieve groet,
Gerry

It's me zei

Gaaf gedaan weer hoor Ge......stoer en sober...dat is echt jij ding.....en een beetje de mijne ook...hihihihi....fijne week...liefs Ria...x !

Roelie Steinmann zei

Prachtige koeienbel. Past goed bij jouw sfeer in huis, lekker stoer.

Fijne week, Roelie

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige plaatjes weer en je bel heeft zijn plekje weer gevonden ... vind je dekselrek ook helemaal super ...heerlijk he al die dingetjes waar je je eigen draai aan kan geven ... net even iets anders dan bij andere .... geniet lekker van je mooie spullen .... fijne week lieve groet rosita

Home and Lifestyle zei

Misschien dat de buren niet zo blij zouden zijn met je koeienbel als je de bel buiten zou hangen, ik vermoed dat ik er hier in de straat absoluut klachten over zou krijgen hihi. Nu wonen bij ons aan de overkant alleen maar senioren...en daar zitten een paar flinke zeurkousen tussen!

Maar in de hal staat ie perfect, heel mooi weer wat styling betreft!

Liefs, Ingrid

♥Sanne en Andre zei

Wat heerlijk stoer allemaal... prachtig. je hebt ook nog de trek bel. dan trekken mensen aan in staafje in de deurpost en dan hoor je binnen een belletjes gaan... die zijn ook wel grappig.

liefs sanne

Judith zei

Mooi Gea, ik vind je koeienbel ook een bijzonder leuk decoratie item!

En als je al twee jaar geen deurbel meer hebt, dan zul je die inmiddels ook niet meer zo heel erg missen of wel?

Liefs X

Els zei

Hij hangt daar goed :-)
Past lekker stoer bij de rest!

Fijne middag
X Els

inro soor zei

ja gaaf! helemaal jullie sfeertje!
groetjes, Inge

De Meidenmuts zei

Ik kwam via Inge van My Choice op jouw blog terecht. Mooi blog heb je met mooie stoere spullen.
Ik heb mij bij je aangemeld en kijk al uit naar je volgende post.

Fijn weekend
Groetjes Anita