Pagina's

12 april 2014

SCHAPENVACHT


Op een overdekte markt waar we eigenlijk op zoek waren naar 
brocante spullen, zag ik een kraam met allemaal vachten.

En ik wilde zo graag een mooie vacht als warm accent 
in ons interieur dat ik er bleef hangen ..

Erwin liep al buiten maar kwam na z,n sigaretje toch
eens even kijken waar ik nu bleef ;-)

Uiteindelijk is de aardige eigenaresse van de vachten
na de markt bij ons geweest met het assortiment
en kon ik hier thuis één uitkiezen voor
op onze grijze stoel.


Als wij niet thuis zijn dan ligt de vacht in een oude zinken
mand onder dit tafeltje, de katten mogen er op 
liggen maar wel als wij er bij zijn.

Te vaak geven onze twee oudere damespoezen over en
dat zou toch jammer zijn op zo,n mooie vacht.











Als wij er wel zijn dan ligt dit vacht op deze stoel en is 
het heerlijk om je hier lekker in te nestelen.

Maar ook al te vaak wordt deze over gedaan bij een
dutje op de bank,  zo lekker warm joh ….










Op de achtergrond is de zinken kan te zien die er al een tijdje staat.
Daarbij liggen twee oude batik stempels gestapeld.










Fijne dag verder !

Gea

















21 opmerkingen:

Bonjade zei

Echt geweldig, wat een mooi exemplaar......die tinten.....super!
Ja snap wel dat de dames hier graag hun middag dutje doen.

Fijn weekend

Liefs

De Meidenmuts zei

Wat een mooi vachtje! Ook een hele mooie kleur. Ik moet ook nog eens op zoek naar zo' n vachtje, maar nu we de zomer in gaan heb ik er op een of andere manier nog geen zin in. Dat komt strakjes weer in de herfst.

Groetjes Anita

Fort lapin zei

Hoi Gea wat zijn de mooi he die vachten! Hij staat geweldig bij jullie! Ik ben dan wel niet zo vaak meer aan het bloggen maar ik kijk wel veel en zeker bij jou.

Groetjes,Petra
Fort Lapin

De Meidenmuts zei

Ook toevallig dat wij op het zelfde moment een reactie plaatsen!
Leuk dat je hebt gereageerd!

Groetjes Anita

Home and Lifestyle zei

Dit is een heel mooi exemplaar! Hier heeft de afgelopen jaren in de winter ook altijd een vacht over de bank gelegen, maar deze winter is ie toch op zolder blijven hangen. De meiden hebben plaids ter beschikking en die wil je ook ergens laten, zonder dat het te vol wordt.

Wat lief dat de betreffende dame bij jullie langs is gekomen.

Fijn weekend Gea! Liefs, Ingrid

It's me zei

Mooi hoor ...ze zijn bij ons ook niet aan te slepen in een hele korte periode onze derde bestelling geplaatst !!...ze zijn geweldig !! fijn weekend...liefs Ria..x !

Blomkje en Wenje zei

Wauw! Mooi hoor!

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

lia zei

Ik heb er ook twee, maar die liggen nu buiten. Moet er nog foto's van maken...
Maar gelijk heb je dat je dan even onder de tafel legt, want dat spugen doen ze altijd als jij er niet bij bent.

Fijn weekend
Liefs lia

Silvia Linders zei

Al een hele poos lees ik je blog zonder te reageren, maar nu doe ik het toch maar eens. Je hebt een hele mooie stijl qua inrichting en deze vacht past daar weer PRACHTIG bij, super!!
Fijn weekend en een
Zonnige groet Silvia.

Hann¥ zei

Wat een prachtig exemplaar Gea....zou inderdaad zonde zijn als het werd ondergespuugd....
Lijkt mij ook heerlijk om er als kat op te liggen....zoooo zacht....
Fijn weekend en liefs,

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Hi Gea..♥
Een prachtige vacht♥..zou er ook eentje willen met beetje gekruld langer haar..ga eens rond kijken op internet..;)
Of heb je toevallig een tip..?
Liefs♥ en fijn weekend☼ ..Gaby..;)

Anneke zei

Wat een prachtig exemplaar en die kleur. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n mooie heb gezien.
Liefs Anneke

De Lorelei Brocante. zei

Wat een mooie kleur !!
En lang haar ook..nee zeg stel dat een poes daar even lekker overheen k.... dat krijg je er niet meer uit...
Lamsvachten kun je wassen maar van een volwassen schaap worden ze behoorlijk hard en stug..de huid dan hè,ik heb dat ooit eens geprobeerd met een witte schapenvacht die naar mijn idee wel een sopje kon gebruiken maar nee...de vacht was niet weg hoor maar de huid was niet zo soepel meer.
Mischien moet ie in de cremespoeling haha

Slaap jij maar fijn onder je mooie vacht Gea.

Lieve groet

Dicky Marie

Gerry zei

Wat een mooie vacht, Gea! Leuk dat je hem thuis mocht uitzoeken.
Kan me wel voorstellen dat de poezendames het ook wel wat vinden.
Lijkt me in de herfst en winter ook heerlijk om in te wentelen.

Lieve groet,
Gerry

Passione Helena zei

Hallo Gea...lief dat je even aan me gedacht hebt ;-) de omstandigheden waren er even niet, maar dat ter zijde. Wat heb je een prachtig vacht gekocht! Mooie kleur ook! Oh, ja de poezen zullen het heerlijk vinden, komt me bekend voor., hier zijn ze net zo verwend met bontjes. Maar het geeft ook een prachtige warme uitstraling in je interieur. De stempels zijn ook erg bijzonder, hoe kom je er toch steeds weer aan, je hebt er ook echt een neus voor hé, super!


Wens je een heel fijn weekend!
Liefs Helena

fo miento zei

Jou vachtje heeft een hele mooie tint, meestal zijn ze te donker.
Geniet ervan zeker wanneer de avonden nog wat koud zijn.
Fijn weekend. Grtjes Mien

Nancy Blaauwgeers zei

Het vachtje past er qua kleur weer mooi bij. Leuk dat de mevrouw bij jullie thuis kwam om te kijken welk vachtje het beste bij de stoel zou passen. En de katten hebben groot gelijk. Heerlijk liggen op zo'n fijn vachtje, lekker warm en slapen maar. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

het Moonhuis Monica zei

Mooi zo'n vacht en inderdaad moet je er toch niet aan denken dat de katten erop spugen, dan is ie meteen verknald. Onze kat spuugt ook regelmatig, kunnen ze ook niks aan doen, het zijn ook vaak haarballen.
Fijne zondag en geniet van je mooie nieuwe vacht!

Liefs Monica

Ús hûs ús thús zei

Wat een prachtige vacht. Ik zou er graag even onder kruipen. Het ziet er zo uitnodigend uit.
Je stempels zijn ook prachtig!
Fijne week. Groetjes van Aleta

De Witte Lanteern zei

Maar dit is dan ook wel een hele mooie kleur! Kan me voorstellen dat het heerlijk warm liggen is. Zeker nu de avonden toch nog wat fris zijn een welkome omarming.
Je batikstempels vind ik ook super! Ben nog steeds op zoek naar een mooi exemplaar.
Fijne week!
Liefs, Peetje

gabriel zei

i like this blog,, keep posting and happy blogging