Pagina's

8 april 2014

ZWART KASTJE


In de vorige post liet ik dit kastje al zien in het zwart.
Nu ook nog de foto's van hoe die eerst was.

Ik heb dit kastje op een markt gekocht in het 
donkerrood en daarna licht grijs geverfd.

Ook wel leuk maar niet echt meer mijn ding.
Het mag wel iets stoerder allemaal.








En na een likje van de zwarte verf ziet het er nu zo uit :








De binnenkant is gewoon houtkleur gelaten, ik vind de
 oude flesjes daar wel mooi tegen uitkomen.

Naast de grotere fles met takjes staan een aantal 
oude bijbels gestapeld, de bladzijden zijn 
zo mooi verweerd van kleur.











En hieronder een foto waarop ook de plank te zien is waar het kastje
opstaat. Erwin heeft van steiger hout een regaal gemaakt.


Aan de andere kant van het raampje staat een ronde bakplaat
met daarvoor de oude zinken fles en een gietijzeren
beeldje van heilige Theresia.














Tot de volgende keer maar weer .

Hartelijke groet Gea










24 opmerkingen:

B A S I C H U S zei

Mooi zo mat zwart geworden, vind ik meer bij jouw passen: gek he, dan kun je zo genoeg hebben van wit en licht grijs hahaha… zo blijven we heerlijk creatief, dank je voor mooie inspiratie xopx
Kram, Marion

Els zei

Ik kan nooit genoeg krijgen van jouw mooie interieur!!
Het ziet er geweldig uit!

Fijne dag
X Els

lia zei

Dat heb je weer mooi gedaan.....
Mooi zoals ook die zwarte dopjes op de flessen weer terug komen.

het Moonhuis Monica zei

Leuk hoor, het kastje is veel mooier in het mat zwart.
Erwin heeft die steigerhouten regaal heel mooi gemaakt, precies passend daar, ook de plankdragers zijn prachtig!

Liefs Monica

Sober en Stijl zei

Prachtig zo in het zwart, inderdaad stoerder!

Jeanette zei

Ik vind de nieuwe kleur van het kastje super. Daaraan toegevoegd die mooie flessen, een mooi combinatie.

Groet,
Jeanette

Nancy Blaauwgeers zei

In het zwart is het kastje lekker stoer geworden zeg. Maar ik vind alles bij jou leuk staan eigenlijk. Groetjes, Nancy

All Seasons zei

Het kastje in zwart past precies in jouw interieur. Erg mooi dat mat zwart. Mooi geheel met de oude flesjes en wow je oude bijbels mogen er ook zijn. Als ik ze ergens op 'n markt zie liggen pak ik ze altijd even in handen, heb er iets mee...
Mijn moeder liet me vorige week met het oude bijbeltje van haar moeder zien (mijn oma) heel bijzonder. Ik heb het gekregen om het bij de andere bijbeltjes te leggen. Ik bedenk me nu om ze eens op mijn blog voorbij te laten komen..

Fijne week
Lieve groet,
Patricia

Linda zei

Hoi Gea, had al even geen reactie geplaatst maar lees nog steeds met heel veel plezier je posten. Wat een mooi hoeke in je werk kamer ( dacht een pc te zien staan ;-) vandaar )
Heel simpel en rustig maar heel sfeervol.

Fijne dag , liefs Linda

Gerry zei

Wat een mooi kastje, Gea! En wat een leuke verzameling apothekersflessen heb je.
Ik vind de eennalaatste foto heel mooi omdat daar helemaal te zien is wat een mooi stoer, eenvoudig hoekje het is met het mooie regaal.

Liefs, Gerry

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtig hoor in het matte zwart leuk om te zien hoe je kleur telkens weer veranderd lekker handig gewoon de kwast erover ... super zo met die mooie verzameling oude flesjes erin ...geniet er lekker van fijne week lieve groet rosita

De Meidenmuts zei

Mooi hoor, het kastje in het zwart! Ziet er stoerder uit. Je hebt er ook mooie sfeerfoto's van gemaakt.

Groetjes Anita

Alie zei

Ben ook helemaal om wat zwart betreft. Eerst moest alles wit, maar nu vind ik dat matte grijszwarte ook zo stoer. Prachtige foto's, vind de kleurtjes zo sereen bij elkaar.

Home and Lifestyle zei

De donkere kleur staat veel beter. Een geslaagde metamorfose en de styling is natuurlijk weer af ;-).

Liefs, Ingrid

♥Sanne en Andre zei

ik vind hem super gaaf. Ik zou alleen het glas eruit halen en er kippengaas inzetten... dan zie je ook de mooie flesjes erin en is hij nog stoerder.

liefs sanne

Karin Elshof zei

Hoi Gea,
Ziet er goed uit. In de vorige post vond ik de kruik ook erg mooi.

groet Karin

Karin Elshof zei

Hoi Gea,
Ziet er goed uit. In de vorige post vond ik de kruik ook erg mooi.

groet Karin

van alles wat in huis en tuin. zei

hoi Gea, dat ziet er idd veel stoerder uit op deze manier. Wat een kleine verandering al kan doen hè. Ik vind de flesjes schattig, heb er zelf ook een paar maar ben op markten toch altijd weer op zoek!
Mooie foto's!

Groet Trijnie

Jolanda zei

Supermooi Gea!

Home is where the heart is zei

Veel mooier zo
Mooi kastje ook
Fijne week verder
Grtzz Brigitte

Anoniem zei

Hallo Gea,
erg mooi je kastje, wat ik me altijd afvraag schuur je zo'n kastje of iets anders wat je onder handen neemt altijd helemaal kaal want meestal zit er toch iets van was of vernis op of gebruik je een primer?
Oh ja, je beeldje is geen H. Theresia, zij heeft altijd een kruis met een rozentak in haar linker arm, maar O.L. Vrouw Onbevlekt Ontvangen van de wonderdadige medaille.
gr. L.C.

Roelie Steinmann zei

Prachtig kastje, hij is in het zwart inderdaad echt mooi geworden.

Gezellige dag, Roelie

De liefste zei

Wat is dat leuk geworden. En dan die flessen erin, zo gaaf!
Echt eer van je werk.
Liefs,
Mirjam

Hann¥ zei

Mooi je kastje....wat een verschil maakt een lik verf he?!
Erwin heeft wat prachtigs gemaakt zeg
Fijne avond Gea
Liefs