Pagina's

25 november 2015

SPONTAAN ONTSTAAN


In de computerkamer ontstaan met de spullen die ik
daar te koop heb, soms zomaar leuke hoekjes .

Erwin had de metalen letter G op mijn verzoek neergehangen.
De paspop stond al naast de kast en eigenlijk was er voor
het hakblok alleen nog maar plek daarnaast.

In alle gauwigheid de maskers en het anker erop gelegd want
die lagen op de grond en ik wilde stofzuigen.

En toen ik na het stofzuigen rondkeek, vond ik het 
eigenlijk wel een paar foto's waard.

Dus niet bewust gestyled maar wel leuk als de spullen 
bij elkaar toch een mooi plaatje vormen.















Nog een kijkje naar de steigerplank die boven de computertafel hangt.
 Dat blad wordt als alles daar geverfd wordt, vervangen door 
 steigerplanken in een nog dikkere uitvoering.

Wordt het nog weer stoerder van ;-)







Weer een post die hopelijk blogwaardig genoeg is om te plaatsen.
 Af en toe is het namelijk best lastig om nog vernieuwend
 te zijn en zodoende inspiratie te geven.

Met facebook waarin zoveel inspiratie langs komt, vraag ik me 
wel eens af of blogs nog wel een lang leven beschoren zijn.

Ik heb zelf geen facebook dus ik heb het van horen en zeggen
 maar er wordt heel veel inspiratie gedeeld daar.

 En dat is leuk hoor maar ...

Ik ben van plan om mijn blog zo lang mogelijk te behouden 
en zal de overstap naar facebook, ondanks dat mensen
 me het wel vragen, niet gaan maken.


Voor nu wens ik jullie een fijne dag 
en tot de volgende post !


Hartelijke groet Gea

14 opmerkingen:

lia zei

Spontane hoekjes zijn vaak de leukste.
En jullie blijven net als wij altijd lekker bezig, en het zou zonde zijn als we dat niet meer te zien krijgen.
Maar ik merk precies hetzelfde als jij hoor. Wij lopen nu al zo'n kleine 8 jaar mee en we hebben er heel wat zien komen maar ook zien gaan.
Facebook (wat ik ook heb) doet daar zeker aan mee, maar op een blog vind ik het het leukst hoor.
Heel veel dames zijn ook druk met de webshop die ze door het bloggen gestart zijn, of hebben net wat jij zegt alles al een keer laten zien en hebben geen inspiratie meer.
Merk ook wel aan mezelf dat ik steeds vaker moet denken van wat zal ik nu weer eens doen.
En een enkel plaatje op Instagram is ook heel leuk. Maar mijn passie van de fotografie komt het mooist uit op een blog, dus ik ben ook nog niet weg hihi...

Fijne dag
Liefs lia

Home is where the heart is zei

Mooie plaatjes weer Gea :))
Je blogt omdat je het leuk vind. Op fb komen mooie dingen voorbij maar ook mindere. Blogs zijn veel gerichter en je kunt zelf bepalen bij wie je wilt kijken. Op fb vind ik t een stortvloed en ben er al een poos minder te vinden. Ieder zn ding zullen we maar zeggen. Hoop dat je hier blijft.
Fijne dag

lieve groet Brigitte

Huize Kip Kakel zei

Wat een stoer hoekje, hoewel ik die maskers eigenlijk een beetje eng vind....nou ja, nu ik dit schrijf denk ik..waarom eigenlijk? Ik associeer ze denk met iets ergs, een ramp ofzo...
Maar bij jou liggen ze mooi stoer te wezen.
Ik herken wel wat je schrijft, de moeite wordt ook vaak niet meer genomen om te reageren of heel kort, dat zie je ook op IG en facebook.
Zelf post ik ook op IG,maar dat is echt de snel reageren en doorscrol cultuur..na 15 minuten ben jij daar al oud nieuws bij wijze van.
Dus blijf bloggen hoor Gea!

De Witte Lanteern zei

Deze post is zeker het plaatsen waard!! En fijn dat je dat ook blijft doen.
Ik vind het altijd een oase aan rust die jouw posten uitstralen. Echt genieten. En een eigen stijl, ook belangrijk.
FB heb ik niet en ben ook niet van plan overstag te gaan. Of het ooit het bloggen zal wegstemmen?...hoop het niet...zou een verschraling zijn, denk ik...maar misschien ben ik gewoon een oude ziel en begrijp ik dat hoppen van het ene naar het andere medium niet...
Ik heb in ieder geval weer genoten van je 'toevallige creatie' én het verhaal erachter...
Liefs, Peetje

Lydia Kant zei

Leuk hoekje! Spontaan ontstaan is idd vaak het leukst!
En graag blijven bloggen hoor! Ik vind het juist altijd leuk om het verhaal bij de foto's te lezen. Op Facebook en instagram is daar minder ruimte voor. Ook heel leuk, maar veel vluchtiger.

Coby Breitner zei

Nou ik blijf genieten van jullie blogs hoor, veel leuker dan FB.
Dus vooral lekker doorgaan, eigenlijk ook veel persoonlijker. Ik begrijp dat het soms moeilijk is waarover te bloggen, maar de lezers genieten denk ik al van de mooie foto's.
Groetjes Coby (IG cbcosycot)

Karin Brocaatje zei

Hay Gea,
Kijk altijd gezellig bij je mee, reageren doe ik niet zo vaak meer.
Maar ik heb dus net fb verwijderd en krijg nu weer meer tijd om te bloggen.
Ik heb gekozen voor de rust, en niet hele dagen met mijn telefoon bezig te zijn.

Fijne dag groetjes karin

Lynda Hovens zei

doe je zó je best om leuke hoekjes te maken...ontstaan ze gewoon spontaan! ;) Vaak zijn dat de leukste hoekjes he, al blijven we dan toch nog een beetje bijsturen :D

groet
lynda

Klazina Pels zei

Hoi, ik volg jou en andere blogs al een tijdje en daar geniet ik telkens weer van. Reageren doe ik lang niet altijd, omdat ik ook niet altijd weet wat te schrijven. Deze keer doe ik het zeker wel omdat ik hoop dat jij en andere blogsters blijven bloggen. Het is zo leuk om telkens te lezen. Fb heb ik ook, maar ik ga daar steeds meer van terugkomen. Deze blogs zijn veel "echter" en meer persoonlijk. Het is leuk dat iemand lekker gegeten heeft etc., maar dat hoef ik niet 3x op een dag te lezen. Ik kan echt uitkijken naar nieuwe blogs. Gewoon voor de gezelligheid, een beetje inspiratie en afleiding van de dagelijkse sleur (en ellende van de laatste tijd). Zo'n beetje hetzelfde als een leuk tijdschrift lezen, jammer als het weer uit is, maar met hetzelfde gemak grijp ik er weer naar en lees ik 'm nog een keer. Dus blijf doorgaan, want je doet er veel mensen een plezier mee!!
Groetjes, Klazina

Hilgonda Mons zei

Hallo Gea,
Deze blogpost is zeker de moeite waard. Zulke mooie stoere items, ik geniet er steeds weer van.
Ik zelf heb wel fb, maar kijk er al niet vaak meer op omdat men er echt soms alles op zet. En mij gaat het vooral om de inspiratie, en die vind ik meer op pinterest of instagram.

Maar het bloggen blijft wat mij betreft toch ook het leukst.

Fijne dag.

Lieve groet, Hilgonda

Home and Lifestyle zei

Vooral blijven bloggen Gea...ik zou het zó zonde vinden wanneer je zou stoppen. Ik heb er zelf ook wel zorgen over, maar ga voorlopig nog echt wel door hoor. Dan maar met een minder groot clubje denk ik dan, hoewel ik natuurlijk het liefst heb dat iedereen ermee door blijft gaan.

Bovendien denk ik dat we niet in de gaten hebben hoeveel stille volgers elke keer weer van onze posten genieten.

Fijne dag! Liefs, Ingrid

van alles wat in huis en tuin. zei

Gelukkig.....jij blijft nog doorgaan! Ik heb wel IG en Facebook maar wordt er soms helemaal gek van. Er komt zoveel langs waardoor je te veel ziet en juist niet geïnspireerd wordt!
Op een post lees je een verhaal er achter met meestal meerdere foto's, dat maakt het ook zo leuk!
Het is juist zo leuk om verschillende blogs langs te gaan: meestal heeft een ieder weer zijn eigen dingen. Op IG en Facebook zie ik zo vaak veel van hetzelfde, dat is jammer!
Ik geniet altijd van jouw foto's omdat die weer iets heel anders uitstralen dan mijn eigen inrichting is. Zo leuk om dat bij jou te zien!
Ik blijf je volgen hoor en ik hoop dat je nog een tijdje doorgaat!!

groet Trijnie

Marjonel M zei

Mooie foto's. Ik heb ook geen Facebook en krijg wel eens optrokken wenkbrauwen als ik zeg dat ik dat niet heb.. ik vindt Blogger nog steeds leuk en blijf het ook nog doen.

Liefs, Marjonel

Judith zei

Ik hoor het steeds vaker van bloggers... inspiratie op of zo weinig respons waardoor het allemaal wat minder uitnodigt om er zelf zoveel tijd en energie in te steken.

Qua inspiratie heb ik nu meer dan genoeg om te laten zien en over te vertellen, qua tijd is het wat minder en qua respons vind ik dat het de laatste jaren écht minder is geworden en dat is wel jammer.

Zelf heb ik IG en ik zit ook op FB, al heb ik daar geen speciaal 'woonaccount'. Hierdoor merk ik wel dat mijn persoonlijke account véél minder persoonlijk is geworden en vanzelf een beetje is overgegaan in dat woonaccount (saai voor de volgers die niks met wonen hebben haha).

IG vind ik erg leuk... Ik doe het nog maar relatief kort, maar heb daar al zoveel meer volgers dan via Blogger; Het gaat gewoon sneller.

Toch blijf ik voorlopig ook nog gewoon bloggen, omdat je in een blog net wat meer diepgang kunt geven aan een onderwerp/beleving.

Ik hoop dat jij ons voorlopig ook nog niet in de steek gaat laten;-)