Pagina's

18 mei 2016

ONZE ACHTERTUIN


Na een paar posten over de voortuin ook nog maar even de achtertuin
laten zien hier, ook daar had ik laatst een aantal foto's gemaakt.

In onze achtertuin hebben we acht grote zinken emmers gevuld 
met buxusbollen en die geven de tuin een mooie groene basis.

De hedera op een aantal muren en over de pergola bij de
 schuifpui zorgt voor het nodige groen in de hoogte.

Omdat dit en de buxussen groen blijven, is de tuin in 
de winter ook nog leuk om te zien. 

De teilen met hosta zorgen in de zomer voor wat extra groen, verder 
zijn er niet veel andere planten te vinden in onze achtertuin.

Onze tuin is niet zo groot en de bestrating qua kleur en
 soorten drukker dan ik momenteel zou kiezen maar
 zo blijft het toch een rustig geheel.




















Hier kunnen we lekker genieten als het mooi weer is en in 
de voortuin zijn we bezig met de laatste dingen.

Het plaatsen van de palen en hekjes moet nog en daarna
de hedera erbij planten en een bodembedekker 
in de stroken langs het pad.

Dan is het klaar en hebben we drie weken lang veel
werk verricht in de voortuin. 

Het was meer werk dan we in eerste instantie dachten.
Maar het wordt mooi en qua onderhoud goed te doen
 dus al het werk meer dan de moeite waard.

Ik wens jullie een fijne week verder en 
tot de volgende keer.

Hartelijke groet Gea


12 opmerkingen:

Jilly Garcy zei

Wat staan jouw hosta's mooi groen , ook de potten met buxus , mooiii.
Ik kan best geloven dat je weinig onderhoud wil , alleen genieten moet je doen in julli mooie tuin.
Groetjes ,
Christel , garcya's place

Gea Loosman zei

Leuk al dat groen in het zink, ik hou daar ook van.
Geniet er maar van.
Groetjes Gea

Schwanen- Teich zei

Oh sieht das schön aus....wir haben auch nur einen sehr kleinen Garten und es ist manchmal nicht einfach ihn zu gestalten...aber jetzt wollen wir es noch einmal richtig machen und dann genießen....Nicht ganz so wild durcheinander sondern eher etwas geradliniger....Ich möchte nicht mehr abends 1 Stunde im Garten stehen und die Töpfe gießen also kommen soviel wie möglich Töpfe weg...Sie werden in die Beete integriert....
Wünsche dir noch eine schöne Woche!
Dein Anker wird übrigens auch da integriert:)))))
Ganz liebe Grüße
Annett

It's me zei

Mooi hoor Gea......hou van zink .....liefs fijne week van mij...x

Paintings by Louise, Maison Louise zei

De combinatie van grijs, hout en het groen vind ik prachtig.

Mooi hoor.... jullie tuin.

Fijne avond en lieve groet,

Loes

Rosedale at Home zei

Hier hou ik van, zo'n tuin.. qua onderhoud precies goed, maar toch lekker groen, ook in de winter.. mooi hoor!
Groet leonie

Rosedale at Home zei

Hier hou ik van, zo'n tuin.. qua onderhoud precies goed, maar toch lekker groen, ook in de winter.. mooi hoor!
Groet leonie

Home is where the heart is zei

ziet er goed uit hoor, zowel voor als achter. Geniet er lekker van

lieve groet Brigitte

Home and Lifestyle zei

Mooi hoor, zo'n groene tuin. Wat de hosta's betreft heb ik het opgegeven, er zitten nu alweer gaten in...de slakken slaan alweer toe, ondanks genomen maatregelen.

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

De Witte Lanteern zei

Heerlijk jouw groene tuin, een echt rustpunt. En zink doet het altijd goed in de tuin in combinatie met het mooie groen. Ik heb weer genoten!
Liefs, Peetje

van alles wat in huis en tuin. zei

Ook al houd ik zelf van een bloementuin....een mooie groene tuin kan ik ook waarderen! Het ziet er mooi uit!

groetjes Trijnie

Jolanda zei

Mooie tuin heb je, ik heb zelf veel bloemen maar vind dit ook erg mooi. Slim die Hosta's in teilen en bakken. Hier staan er ook een aantal maar ze worden in de loop van de zomer opgegeten door de slakken:(
Lieve groetjes