Pagina's

11 december 2016

KERSTSFEER EN ANDERE DINGEN



Ik laat in deze post onze kersboompjes zien, net als de 
voorgaande jaren weer voor de schuifpui gezet.

Deze keer op de tafel die nog niet verkocht is 
maar nergens anders kan staan.

Ik zette de boompjes in twee zinken emmers. 

De versiering heeft onze jongste dochter deze keer bedacht.
Ze vond het erg leuk als het een besneeuwd effect zou
krijgen, dus spuitsneeuw gebruikt en verder heel simpel
wat dennenappels, mat zilveren ballen en een 
soort van grote witte sneeuwvlokken.

Ik vind ze erg leuk geworden !











Verder heb ik een paar schalen staan met wat mos en waxinelichten. 


Voor de foto heb ik de oude tinnen vergiet op dit hoog tafeltje gezet,
 normaal staat de schaal op onze eettafel (waar onze kater zich 
dan om het glaasje vouwt om er de hele avond te liggen ;-)









********


Ook zijn we bezig met een aantal ruimtes in huis.

Zo hebben we grijze verf gekocht om de houten 
vloer van de woonkamer mee te verven.

We denken er al een tijdje over en gaan het gewoon doen, als het
 niet mooi wordt dan zijn er nog genoeg andere kleuren 
of we gaan het weer schuren als het na een
 aantal jaren toch niet bevalt.


Maar onverwachts kwam onze slaapkamer tussendoor.
Erwin heeft al geruime tijd nekklachten en  
dove armen tijdens de nachtrust.

We hebben na 20 jaar waterbed, zo'n 7 jaar geleden de overstap gemaakt 
naar een boxspring maar niet tot volle tevredenheid van ons beiden.

Daarom toch maar weer een waterbed gekocht, alleen willen 
we de slaapkamer nog aanpakken voordat deze komt.

De zachtgrijze kleur op zowel de lambrisering als de muur 
erboven, verdwijnt ... het mag wel iets stoerder allemaal.

De muren boven de lambrisering worden wit, net als het plafond.
De kleur voor de lambrisering twijfelen we nog over. 

Of we zetten de kleur erop van de vloer, die is grijs maar we
 willen ook wel zwart , dit is iets stoerder maar 
misschien een beetje te hard ?

Blijft nog even in beraad maar adviezen
 zijn altijd welkom ;-)


Voor nu een fijne zondag verder !

Hartelijke groet Gea


10 opmerkingen:

Le Style zei

Wat een heerlijk kerstsfeertje zo! Zeker leuk gestyled door je dochter. De stoere sobere schaal met mos en waxinelichtje vind ik super mooi.

Zwart is zeker stoer en wanneer de slaapkamer niet te klein en licht is zeker een optie. Ben benieuwd waar jullie uiteindelijk voor gaan kiezen ;-)

Fijne zondag!
Yet

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

wat ziet het er mooi uit, leuk die 2 kerstbomen en met de versiering door je dochter maakt het helemaal bijzonder. We gaan vast de foto's nog wel zien van de vernieuwde slaapkamer. Leuk, groetjes Pauline

Jolanda zei

De boompjes zijn schattig! En ik ben benieuwd naar al je klussen, het wordt vast weer mooi:)

Coby Breitner zei

Oei oei keuzes keuzes, maar het zal vast mooi worden!
Fijne week groetjes Coby

Els zei

Heerlijk sfeertje Gea!!
Benieuwd naar je vloer...
Ik zou voor zwart gaan in de slaapkamer. Als we straks een huis vinden ga ik ook voor zwart :-)

Fijne dag
X Els

It's me zei

Gezellig....liefs Ria x ❤️

Home and Lifestyle zei

Je dochter heeft er net als jij ook gevoel voor, want de beide boompjes staan er heel sfeervol bij.

Ik denk dat jij uiteindelijk zelf heel goed de keus weet te maken, vond het wel grappig dat je ons om advies vroeg (want je weet zelf juist alles altijd zo goed neer te zetten). Zwart lijkt mij overigens een prima kleur voor op de slaapkamer,

Liefs, Ingrid

lia zei

Leuke bomen gea,
En weer druk met plannen maken en uitvoeren dus. Net als hier altijd.
Onze keuken heeft vorige week twee keer een andere kleur gehad, omdat de eerste heel erg tegen viel. Dus als de kleur op de lambrisering niet bevalt heb je het zo weer overgedaan.
Succes met de klus.

Karin Brocaatje zei

Wat gezellig allemaal weer Gea, ik wens je hele fijne kerstdagen met je gezin
En klusplezier, ik heb al jaren lei daar zijn we zelfs mee begonnen toen we hier kwamen
En nu langs de workspace is heel heel donker grijs lijkt op zwart maar is niet hard

Groetjes Karin

DIPINGO zei

Wat ontzettend leuk gedaan en wat een GAAF tafeltje!!

Als je het ooit weg wil doen, kom ik het graag ophalen ;-)

Voor jou, Erwin en de kinderen fijne feestdagen gewenst via deze weg en een veilig, gezond en stoer 2017

Groetjes van Sandra (uit Cuijk)